tisdag, mars 21, 2006

Brugmansia arborea gror!



Vad kul det är när det gror! :) Nu gror det rätt mycket hos mej, men den här har jag väntat på, även om det bara tog 11 dagar för den att titta upp! :) Det är Brugmansia arborea och jag borde sått den redan i februari, men fröna (som jag fått av Isa i Stockholm, tack igen! :)) kom på avvägar när jag kom hem med dem och jag hittade dem inte förrän för 2 veckor sedan igen! De hade åkt ner i ett bar stövlart i hallen, typiskt! Nåja, nu är de på gång i vart fall och jag hoppas att de växer sej riktigt höga i sommar! Blomma lär de nog inte göra förrän tidigast nästa år, efter en vinter i uterummet och då de grenat sej till ett Y.

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Ja, titta på andras odlingar är kul. Själv är jag alldeles för slarvig för sånt. Glad Påsk!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Hur går det bland frösådderna? Längesen man fick en rapport!