måndag, juni 18, 2007

Lite ledigt för att fixa i egna trädgården...


Och det behövs, ska ni veta! ;) Välkomstrabatten på framsidan har fått nya kanter (de gamla trälkanterna på rulle hade i princip blivit kompost under jord på 5 år. Det mesta av oreganon är borta med, det är ett av de värsta ogräs jag har, även om det är trevligt att kunna plocka hämningslöst med kryddor, så föredrar jag att ha dem i krukor eller pallkragar, inte in-nästlade mellan rosor och pioner m.m. De senaste 2 dagarna har det kommit välbehövligt regn med, så det är bara att tacka och ta emot och gå ut och rensa mer ogräs! :)

5 kommentarer:

moumou sa...

Vilken härlig blogg! Jag kommer tillbaka hälsar Annebelle, trädgårdsamatör från Sörmland.

Mias Trädgård sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mias Trädgård sa...

Tack, Annabelle! Ska försöka vara lite flitigare att skriva nu när jag är ledig! :)

Hannele på Hisingen sa...

Vår välkomstrabatt behöve rupprustning.

Ingrid E sa...

Hej Mia! Har också rensat ogräs. Efter alla snustorra somrar har jag nästan glömt hu det ser ut när ogräset frodas.
Skall erkänna att jag tycker att det är en mysig och avstressande aktivitet men så har jag heller inte så mycket att rensa.
Trevlig midsommar!