måndag, oktober 15, 2007

En kul höstmarknad




Hade vi igår på Säbyholm! Här till vänster syns en liten del av de perenner vi sålde (men vi hade gått om lignoser (=vedartade växter), krukväxter och en hel del grönsaker till salu också! Till och med äldste sonen som kom och hälsade på med sin pappa senare delen tyckte det var skoj! Jo, visst, det hjälpte ju natruligtvis att han fick klappa ormar, titta på fiskar, sköldpaddor och möss och fick känna på en mindre traktor (se bild till höger). De andra besökarna tyckte nog annars att våra låga priser var bäst, liksom allt gott ätbart (som våfflor, grillad majs, korv och grönsakswok var kanon! Tråkigt att det regnade så mycket bara, men vi var glada ändå!

2 kommentarer:

Randi sa...

Hej Mia!
Så kul att hitta dig här!!! Såg att du varit i Enköping. Jag har varit där massor av gånger för att njuta av parkerna. Inspirerad av de besöken ska jag nu anlägga en "Prärie" för att bli av med gräsytorna. Nu måste jag fortsätta bläddra i din blogg.
Vi hörs!

PS. Är det OK att jag länkar till dig?

Mias Trädgård sa...

Självklart är det helt OK att länka till mej, Randi! Jag måste ta mej i kragen och lära mej länka till alla fantastiska bloggar som ni har därute! Om du kommer till Enköpings/Stockholms-trakten igen, så måste du maila/ringa mej, Randi! Du är naturligtvis så välkommen!