tisdag, september 16, 2008

En fin kombination

Rosen 'Falstaff' gifter sig fint i färgen med klematisen 'Södertälje', eller hur? De växer bredvid varandra i en upphöjd rabatt på min altan i söderläge (jag bor i zon 2).

Vid sidan av de ovan växer rosen 'Veilchenblau' - den verkligen VRÄÄÄKER sej ut från rabatten och invaderar övrig växtlighet och upp över taket och inkräktar ibland på matplatsen, så den får hållas kort om den ska få vara kvar, men jag funderar på andra, mer lämpliga placeringar på den, då just den hörnan den står i mer ligger i zon 1...

2 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Vilken härlig färgkombination!
Veilchenblau är bara så fin. Har lyckats ha ihjäl min som jag köpte på Raskarum :(

Kram Mari i Marieholm

Mias Trädgård sa...

Tack, Mari! Vad synd om din Veilchenbalu! Ska se om jag lyckas stickla på den så här års, har lyckats förr med det, men nu är nog i senaste laget på säsongen!