torsdag, november 06, 2008

Lite bilder från min praktik idag...

Tyvärr var min kamera urladdad (varför är det så när man köper nya, fina, återuppladdningsbara batterier och aldrig verkar de vara tillräckligt fulladdade ändå!) så mobilens kamera får ge er en något mer diffus känsla av hur det är att vandra runt på min praktikplats på Slottsträdgården Ulriksdal http://rappne.nu/index.htm såhär i november...


Det här är en väldigt liten del av alla fantastiska julstjärnor som odlingsavdelningen har drivit fram under hösten. Kanske 1/4 av nedre växthuset bara...

Amaryllis i massor finns det med... Jag måste bara kolla in de nya sorterna! Återkommer om det!

Cyklamen (Jag såg att de började REA dem idag!) är ju bara så underbart och doftar fantastiskt, men vill inte stå för varmt... Perfekt för uterummet/verandan och växthuset!

Pilea 'Ellen' i morgonljus före öppning... En nyhet för mej - jag måste nog köpa med mej en hem... Och en till barnens kusin som heter just Ellen. Krukorna är från Kew Gardens serie som jag tror att Slottsträdgården Ulriksdal faktiskt är ensamma om i Sverige!
Ett fantastiskt potpurri mitt i den fantastiska buffe'n (gissa vem som tagit dit all chilepeppar på fatet?) ;););)

2 kommentarer:

Personalen Ulriksdal sa...

Heja heja Mia!! Du får göra ett inlägg om att vara praktikant hos oss nästa vecka!! Kram AnnaKarin

Mias Trädgård sa...

Självklart, A-K! Jag får väl 'gästblogga' på http://ulriksdal.blogspot.com/ då i så fall! :) Trevlig helg! Mia