lördag, februari 14, 2009

Idag har jag gjort ett fynd!

I vart fall för min egen del, som trädgårdsmästare! 200:- för Fruktodling på kalljord av Gustaf Lind (3:e upplagan från 1920) - hurra! Jag fick läsa i ett annat exemplar i höstas när jag gjorde praktik i köksträdgården och genbanken på Bergianska trädgården och min handledare Annika hade med sig ett gammalt exemplar som tidigare tillhört hennes far, fantastiskt! Sedan dess har jag letat efter ett eget exemplar - och nu har jag ett! Tack för tipset, Annika! Här finns i stort sett allt man kan tänka sig att någonsin vilja veta om fruktodling och beskärning m.m. - varför skrivs inte sådana här böcker idag? För kunskapen finns ju fortfarande, även om de flesta trädgårdsmästare inte praktiserar på samma sätt. Nu ska jag läsa från pärm till pärm! :)

2 kommentarer:

Maggan sa...

Grattis! Det var verkligen ett fynd! Jag älskar gamla trädgårdsböcker, språket är så ljuvligt i dom ;)

Mias Trädgård sa...

Tack, Maggan! :) Jaa, den här skulle vi haft i skolan!