söndag, februari 18, 2007

Nytt tak i växthuset!










När jag var på Willab förra helgen och köpte reservdelar till växthuset (stormen tog delar av taket förra månaden), passade jag på att köpa på mej en hel sida till taket med lite bredare kanalplast - 6 m.m. i stället för det jag har haft tidigare - 4 m.m. Det visade sej att det fanns kvar ett litet lager i Bromma, men att det var slut nere i Båstad, så nu hade man tur! ;) De ska nämligen sluta med 70 m.m. bredd på kanalplasten (tydligen går standarden över till 60 m.m. breda sektioner, så då har jag några extra över tills nästa storm) - och så byter jag och får bättre ljusinsläpp på södersidan av taket! Det är inte klokt hur mycket mer ljusinsläpp det blir på bara 2 m.m. skillnad! Synd att jag inte kan få in 10 m.m. i profilerna!
Dessutom passade jag på och köpte en extra vädringslucka (kommer säkert också att försvinna i den bredden) och idag har min man varit snäll och hjälpt mej med monteringen, medans jag klippte vinrankor (ja, det är väl i lite senastre lagret, men det har inte varit görligt tidigare i år)! Dörren blev av med en ruta med (fast den ska bara monteras dit igen) och den monteringen får göras inne, då man inte kan lägga siliconsträngar ute i lylan nu, så hela ena skjutdörren (jag har dubbeldörrar) är intagen i förrådet. När väl den är på plats, så krävs det bara en högtyckstvätt över resten av växthuset, så kan man sätta igång lite värme därute i mitten av mars, kanske?

Inga kommentarer: