onsdag, maj 28, 2008

Oj, vad fort det blommar över!

Alldeles nyss blommade körsbärsträden för fullt och nu har prakthäggmispeln avlösts av både hägg och syren samtidigt och äppelträden och persikorna har blommat över, men fortfarande blommar mitt plommonträd och en purpurapel och snaret kommer blåregnet att slå ut, perfekt, för nu har jag sommarlov och ska skriva mitt examensarbete (ihop med min kursare Sanne) om vad man kan göra med en förfallen gammal slottspark. Ser fram emot det. Jag fortsätter att helgjobba på Slottsträdgården Ulriksdal också, men tar ett längre lov mitt på sommaren i år (det är ju sista sommarlovet innan det 'riktiga' trädgårdsmästarlivet). :) Mia

2 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Ja, visst går det fort!
Barnen har bara 2 skolveckor kvar, och jag har liksom inte fattat att det snart är sommarlov!
Trivs du bra på Ulriksdal?
Det låter ju som ett toppenjobb.

Kram Mari i Marieholm

Mias Trädgård sa...

Hej Mari! Ja, det går verkligen alldeles för fort så här års (märker det om inte annat på hur sällan jag har bloggat nu, men nu ska det bli ändring på det - inga mer perennprov förrän i höst)! Likadant med mina barn - de slutar om 2 veckor! Om jag trivs på Ulriksdal? Skojar du? Det är världens absolut underbaraste arbetsplats!!!!
:):):) Mia