söndag, april 24, 2011

Har ni sett vilken underbar påsklilja jag har!

Det är så roligt att påskliljorna verkligen slagit ut till påsk här nere på fädernegården i St Anna Skärgård! Det har de INTE gjort hemma i Kallhäll! Här har till och med pingstliljorna kommit och björkarna har musöron, så jag har kunnat beskära alla rosor utan dåligt samvete med! :) Tycker ni inte också att denna dubbla variant av påsklilja är alldeles underbar!?! Den växer lite överallt i backarna runt boningshuset och jag måste nog gräva upp ett liitet bestånd och ta med hem till föröknng! Det har varit lite tajt att komma in på bloggen med 'smalbandet' här nere, så jag har inte kunnat kommentera något, får åtgärdas när jag kommer hem igen!

Ha en fortsatt glad påsk alla! :) Mia

3 kommentarer:

Fia sa...

Superfin påsklilja! Jag har likadana, dom växer sedan "förr" i skogen och lite varstans, fick veta att det är en gammal sort och dom heter `Van sion´på forumet.
Chilin jag fick mår fint men växer inte lika bra som mina andra, är det en "seg" sort? Jag skämmer då bort den så mycket jag kan :-)

Gela sa...

Men vilken helt underbar en. Det är faktiskt musöron hos oss också. Har till och med sått mina morötter idag. Önskar dig en fortsatt fin fin påsk/Gela

Mias Trädgård sa...

Tackar! Vad otroligt trevligt att få ett namn med! Sparas! :) Mia