måndag, juni 06, 2011

Snart slår Södertälje ut igen!

Clematis viticella 'Södertälje'

Flera år i rad har jag varit orolig att den ska försvinna och jag tror jag hittat orsaken nu! I min upphöjda rabatt längs söderväggen har det funnits hål runt rötterna. Jag har funderat på möss och sork, men fyllt igen hålet. Igår fixade jag lite i den rabatten och fyllde på med 'ko på påse' och då såg jag de små ilskna invånarna som bor där! Jordgetingar! Aj! Inte så nära uteplatsens matbord tack! Jag som annars är emot allt vad gifter heter ska åka iväg och köpa något riktigt dundermedel! Nu! Vill kunna äta ute i det fria i lugn och ro och jag vill ha min klematis ifred! :) Mia

2 kommentarer:

Catrin sa...

Hej!
ja, någon måtta på djurvän får det vara. De får hålla till någon annan stans. Själv har jag burit mina småplantor ut och n de senaste dagarna. Har precis bestämt att de chiliplantor som ska vara ute under sommaren får ha vant sig nu. Orken att bära har tagit slut dessutom vill de andra få bättre plats i växthuset. Har monterat och planterat i odlingsbänken som jag vann i höstas. dt blev pioner för hela slanten. Ska komplettera med vårlök till hösten.
Vi hörs och ses
Catrin

Mias Trädgård sa...

Åh, vad kul att höra, Catrin! Det låter jättesnyggt med pioner i bänken! Vill se bilder!!! Kram! Mia