lördag, juli 16, 2011

Första spadtaget och lite demolering...

Idag har vi tagit första spadtaget (jo, mer än det förstås) i nya parkeringen, växthuset och att lägga igen ett dike! Jag har åkt i skytteltrafik mellan brädgården (dräneringsrör), Återvinningscentralen (självklart) och närbelägna Molnsätra Gård för påfyllning av grus och makadam hela dagen, när jag inte burit plankor, skyfflat grus och grävt upp växter som ska flyttas och min gulliga man har suttit som fastspänd på skopan! Och än vi är inte färdiga med rivningen av grunden av växthuset! Vi kan bara köra ett drygt ton på släpet varje gång, så jag räknar med 6 vändor till gamla växthusets destination i veckan och imorgon ska jag till ÅVC med den rivna gamla lekstugan - som rivs här (för att ge plats åt roligare saker):

Jag vet inte om ni kan se det nöjda flinet? :)
 (Jo, det var ju han som byggde det för 8 år sedan, så varför inte?)
Och här är allt nere!

Och uppe på släpet! För vidare färd mot ÅVC!
Vi var ju tvungna - för det här väntar ju på att få sättas upp igen - i Mias Trädgård! Trevlig kväll!
:) Mia

2 kommentarer:

Kerstin Alvesson sa...

Hej Mia, det var länge sedan. Jag har sett Mias trädgård innan men inte förstått att det var du. Roligt. Jag ser att ni har mycket på gång som ni fixar.

Ha det gott, Kerstin

Mias Trädgård sa...

Hej, Kerstin! Tänk, vad kul att man träffar gamla vänner genom bloggarna med! Jättekul att se dig, ja det är ganska kaotiskt här, men det blir nog bra, så småningom! :) Mia