fredag, december 23, 2011

Blommig fredag - jul

Mias Trädgård önskar er alla en Godare och Hetare Jul!
Idag är det blommig fredag hos Katarina på Roses and Stuff. Kolla in alla läckra bidrag där och häng med!
Det här julkortet är gjort i julkortsautomaten på Plantagen.
För mig och min familj handlar julen mycket om mat och i år blir det julfirande med Jamaican Jerk-marinerad skinka inspirerat av Jamie Oliver (det var på kanal7 härom kvällen, men marinaden är densamma som i receptet jag länkar till), bilder kanske kommer senare, när skapelsen är färdig... 
Chocolate Scotch Bonnet (Capsicum chinense)
Sedan ska det bli bruna bönor med Chocolate Scotch Bonnet (Capsicum chinense), chipotlesill och en hemgjord habanerosenap ska också stå på julbordet. Kan bli en liiiten habanerosnaps till Mumman med...
Ha nu en riktigt GOD JUL!!!
:) Mia

9 kommentarer:

Berit sa...

Jag önskar dig en helt underbar jul!!
Kram!

Anonym sa...

Sounds most delicious! may you have a wonderful Christmas!:)

Gunilla sa...

Önskar dig en riktigt GOD JUL.

Gunilla

Lisa sa...

Inspirerande heta tips Maria ! Jag ska nog ge nyårslöfte att försöka lära mig använda min chili lite bättre ;-) Ha en riktigt hot afton !
Lisa/Lisas trädgård

Carol sa...

Merry Christmas Mia!
Wishing you many Blessings.
Peace.
Kram
Carol

Unknown sa...

Då kanske jag ska passa på att önska Het Jul, då;)
Det låter underbart gott,
Charlotta

Katarina sa...

Låter både spännande och gott!
God jul!

Helens trädgård sa...

Vill önska dig en fridfull och skön helg!
God Jul!

Mias Trädgård sa...

@ Berit - tack - nu är jag tillbaks och kan kommentera! Hoppas att din jul var underbar med!

@ kanak7 - thanks a lot! Yes it really was delicious, my favorite ham so far!

@ Gunilla - tack - hoppas att du också hade en trevlig jul!

@ Lisa - tack - japp det blev faktiskt en riktigt het jul! ;)

@ Carol - thanks a lot! Hope that You have had the same! Im just back from a vacaation in the country without internet, so I havre a lot to check out! Kram!

@ Birgitta/Glädjekällan - tack! Hoppas att även din jul var god!

@ Charlotta - tack! :) Du måste testa! Det var verkligen gott - och hett! :)

@ Katarina - tack, snälla du för dina underbara teman!!! Och ja, testa - vetja! :)

@ Helens trädgård - tack! Hoppas att du också hade en fridfull och skön julhelg! Min var perfekt avslappnande och jag lyckades äntligen varva ner!

Hoppas nu att ni alla får ett riktigt underbart trädgårdsår 2012! Må alla era sådda frön gro, ohyran hålla sig borta och ogräset förtvina! :) Mia

I hope that You all will have a most wonderful Gardening-Year 2012! May all Your seeds grow, all vermin keep its distance and that all weeds may wither! :) Mia