lördag, mars 14, 2009

Ett nytt fynd för en chilehead...

Jag har varit ute efter den i åratal. Slut på förlaget, slut i alla restlager. Men den dök upp på Tradera och nu är den min! Jag ska läsa den från pärm till pärm!

För er som inte vet vilka Dave DeWitt och Paul W. Bosland är kan jag berätta att DeWitt bl a skrivit en väldig massa böcker om chilepeppar, grundade Fiery Foods Show (USA), var med och grundade The Chile Institute i New Mexico, var tidigare chefredaktör för Chile Pepper Magazine numera Fiery Foods Magazine. Bosland är professor vid NMSU (New Mexico State University).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mia
Tack för tipset. Visste inte att boken fanns. Kollade på internet ifall det fanns på antikvariat. Såg sedan att Amazon har några ex men de kostar över 700k!!!! OK om man kanske kan räkna in den som fackliteratur. Ska kolla med biblioteket här. Det kanske inte är rätt bok för mig. Är den det har jag i alla fall tid som pensionär att spana vidare.
Läs och njut - och skriv gärna om du kommer över några guldkorn.
Hälsningar
Ramona K
Uppsala

Mias Trädgård sa...

Hej, Ramona! Jo, jag har sett att den går skyhögt på Amazon! jag tror att det är en ny upplaga på gång snart, i vart fall har jag hört det ryktas, så det kanske är läge att vänta lite? Själv kunde jag inte vänta, jag behöver den verkligen! :) Sedan finns den faktiskt på nätet, hela boken med - här lägger jag upp en länk: http://books.google.se/books?id=zD2M4Ar1FyoC&dq=peppers+of+the+world&printsec=frontcover&source=bn&hl=sv&sa=X&oi=book_result&resnum=4&ct=result#PPP1,M1
MVH
Mia

Anonym sa...

Hej igen Mia
Har varit bortrest några dagar...Tack för länken. Man får förhandsgranska vissa sidor med författarnas godkännande. Jag hade helt glömt denna google-funktion.
Nu måste jag kolla hur mina små chilliplantor har klarat sig. Bra att man har snälla grannar.
Hälsningar
Ramona