torsdag, mars 19, 2009

Snödroppsfynd på södersidan

Jag har varit ute och jobbat i trädgården och beskurit buskar, träd och en del klätterrväxter, både för att det var dax och en del för att jag inte kommer hinna med allt när det väl är dax och jag jobbar heltid. I morgon är det vårdagjämning, men här ligger snön (skare och istäcke) fortfarande, utom på södersidan av huset, där jag hittade dessa snödroppar, som fortfarande håller ihop sina små kjolar. Kul att se dem ändå! Ni som tycker att jag har mycket löv och skräp i rabatten - jajamensan - så ska det vara! Jättebra jordförbättring, maskmat och vinterskydd! :)

2 kommentarer:

Maggan sa...

Snödroppar är mina vårfavoriter!!! Dom är helt enkelt underbara! Fick tag på dubbla för några år sedan och dom vårdar jag ömt ;)Här blommar trollhasseln för fullt och magnolians härliga knoppar sväller. Ska fota på väg till jobbet nån dag och lägga upp.

Mias Trädgård sa...

Hmm, min trollhassel blommar inte alls i år, men magnoliorna har knoppar, liksom julrosorna... Ser fram emot dina bilder! :) Mia