söndag, februari 20, 2011

Lite fägring måste man ju ha med...

Så jag har sått både dahlior...

Undrar om de blir lika fina som sin mamma K-Andy, från Marie på Dahlian och det är gamla frön - långt innan bloggarnas tid, när vi träffades på Allt om Trädgårds forum och chatt och sedan träffades och bytte fröer...

Fler på väg - jag har sått 4 sorters gamla frön från 2002-2004 och de grodde snabbt! bara 5 dagar tog det! :)

...och så har jag sått pelargoner - för mina tyckte det var lite väl kallt i uterumsförvaringen i år:

Här är det gräddpelargon, Pelargonium elongatum som är på väg upp! De ska få gräddgula små blommor och dofta kokos!


Det kommer jag att gilla!
:) Mia

9 kommentarer:

LindaLunda sa...

Häftigt att det finns liv i dem efter så lång tid!

Mias Trädgård sa...

Hej, Linda! Jaa, visst är det! Jag tror jag har lite gamla fröer kvar från våra byten också! :) Mia

Anonym sa...

Får väl leta fram mina dahliafrön har nog närmare 1hg frönliggande någonstans samlare som jag är det vet ni båda 2 eller annars har jag ju lite gamla fröpåsar också kanske det finns något där också

Mias Trädgård sa...

Hehehe, nu tror jag att herr 'Anonym' är i farten igen! :) Det är post på väg till dig, om det är du, Lennart! :) Det tog ett tag att lokalisera rätt sorter! :) Jaa, de verkar ju ha gor grobarhet efter så många år! Bara att så! :)

Anonym sa...

Är avslöjad, ser framemot ditt kuvert vi hörs !

Lotta Fällback sa...

Åh det var tider det, när vi chattade och träffades och myste och ...............Åh vad jag saknar den tiden. I lördags var jag nere på endags bussresa till Syfestivalen och fick klämma lite både på Helen K & Inger K. Du kan väl börja sy Mia så vi får träffs lite igen, hihi.
Saknar dig och DU Maries dahlior är svårslagna.
Kram LjusneLotta

Mias Trädgård sa...

Lotta! :) Håller med dig! Jaa, sy har jag inte riktigt tid med just nu, men jag har gjort iordning mitt sybord så jag kan sy när jag hinner- men jag har ju inte så fina maskiner som ni har, funderar på att skicka lite grejer till dej att sy istället! :) Kram!

Stickan sa...

tänk vad tiden går fort. Man tänker på det som att det var för några år sedan bara. Lika är det med bina, jag har hållit på "några år" och när jag räknade efter så var det 15 år...

Mias Trädgård sa...

Jaaa, eller hur, Marie! Jag skulle också vilja ha bin... Och höns... Men inte där vi bor just nu i vart fall! Vi har ju bin på landet, fast det är grannens kupor - det får räcka så länge! :) Mia