lördag, april 13, 2013

Mässan lördag

Har ni sett vilken sötnos jag hittade i Riksförbundet Svensk Trädgårds monter idag?
Hon heter Kajsa, tillhör Clematis Atrageneguppen, och verkar gå väldigt bra i ampel, eller låga planteringar!
Vi kommer att ses igen! :) Fler intryck:
Grönsakstorn i huvudentréplanteringen...
Kejsarkronor i upphöjd bädd...
Lutande (trädgårdsmästar-)cykel?
Kupolväxthus...
Mycket folk!
Otroligt mycket trevliga trädgårdsmänniskor!
Underbara gamla och nya vänner!
Det allra roligaste var nog ändå att en av mina absolut bästa vänner från barndomen kom upp och hälsade på och vi fick den första (men absolut inte den sista) pratstunden på säkert 35 år! Kram!
Ha en fortsatt fin helg! Ska försöka fota en del imorgon också och har mer att redigera, men nu måste jag försöka få mer plantor iordning att ta med till mässan, för de är nästan slut! Imorgon eftermiddag är jag med i direktsändning i radio P4extra om chilepepparodling, länk
:) Mia

4 kommentarer:

M/S Design sa...

Det var en söt Kajsa!!
Trevligt att träffa dej!
Hoppas du får ihop fler plantor för dom verkar vara eftertraktade!
Mariana

Mias Trädgård sa...

Tack - det var väldigt trevligt att träffa dig med, Mariana! Men - äh, inte fick jag tag i någon Kajsa, hann inte springa runt så som jag velat, men nu vet jag ju vad jag ska leta efter! :) Mia

Fia sa...

Och jag kikade efter dig varje gång jag gick förbi chilimontern men såg dig inte en enda gång... var var du Mia..?

Mias Trädgård sa...

Nämen, Fia! Vilken dag var du där? I fredags var enda dagen jag inte var där (på begravning), annars där alla dagar, men kan ju ha varit ute och grejat något precis då! Hade äldste sonen med i lördags också, kanske gick jag en sväng? Attans! Kram!