lördag, augusti 27, 2011

Wij Trädgårdar - skogens trädgårdar

En fantastisk ledig sommardag i Wij Trädgårdar - det har jag haft idag! :)


Vår Trädgårdsförening - Trädgårdssällskapet Kungsängsliljan - hade sin årliga trädgårdsresa idag och i år gick den till Wij Trädgårdar i Ockelbo. Väldigt trevligt för mig, som aldrig hunnit dit, men som längtat dit i många år!


Vi fick en väldigt trevlig guide, Karin, som berättade målande om hela området och dess historia. Det här kallades förr för jämmerdalen, när de arbetade på fälten neråt ån. Kul med det snett nergrävda skjulet! :)


Humleskogen på väg upp mot...

Skogens trädgårdar - designad av Ulf Nordfjell:
Jag låter bilderna tala för sig själva...







Får återkomma med mer bilder och kommentarer en annan dag - nu måste jag fixa kalas inför imorgon!
Trevlig kväll! :) Mia

4 kommentarer:

Fia sa...

Jag måste komma mig iväg till Wij igen, det var några år sedan jag var där och jag är i dom trakterna varje år. Kan tänka mig att rosenträdgården och annat har vuxit på sig sedan jag var där.

Mias Trädgård sa...

Halloj, Fia! Jo, antagligen har den vuxit rejält! De höö på att göra om delar av paraplyerna (klematis- och rosenbågarna) vid rosenträdgården och jag passade på att fota 'hur de gjort' ner i groparna för kommande idéer - vill svetsa hemma! Mer bilder kommer! :) Mia

Gela sa...

ÅÅÅÅ det var många gånger igår jag tänkte att det skulle varit myyyyycket roligare med er på Wij trädgårdar. Men hinner inte riktigt med vi skall kalasa igen denna helg igen. Ha en fin fin dag/Gela

Mias Trädgård sa...

Tack, Gela! Jag tycktre det var jättesynd att du inte kunde följa med den här gången - men vi får ses snart ändå IRL! Ha en riktigt fin dag du med! :) Mia